tisdag 18 maj 2010

Äta, barnmat och lite annat!

Nu är det äntligen lite sol och man får tillbaka energin att göra något! Piss regn och grått tar död på en. Hur kul e det att sitta inne en hel dag och nästan bli blöt ändå för det regnar så mycket? Vart e sommaren undrar jag! Men det gör väl alla ni andra oxå!?
Helgen som varit:
*Fredag: Champagne och middag med Henrik och Katarina (a.k.a. Diesel Doris)
*Lördag: Inne hela dagen.
*Söndag: Brunch på Saltan med Henrik och Diesel Doris, kvälls promenad med Doris oxå.

Igår var jag runt på olika affärer och kolla in barnmaten. Min upptäckt var att det finns sjukt lite sorter i 6 månaders kategorin. Och det mesta är pasta med köttfärs i olika former tycker jag. Dessutom e det skrämmande hur mycket det kan skilja i pris på samma sorts burk. I en affär (som anses vara en av dom dyraste i stan tar dom 10.50:- för, samma sort kostar i pensionärs affären 17.00:- Helt sjukt tycker jag! Det måste väl finnas en lag som säger att så mycket mer får det inte kosta.... Inte för att jag brukar handla där men ändå!

Jag har fort lite problem med att få Gordon att äta vanlig mat. Han äter gröt och frukt och såna där fruktmellis med yoghurt från hipp. men vanlig mat går inte riktigt... Inte för jag känner mig så stressad men ändå... Tror inte heller han blir hundra mätt på min mjölk på natten då han vill äta flera gånger fort. Hur går det för er alla? Några värdefulla tips?

Har bokat in första kollen på ett dagis idag. Det som jag tror jag vill han ska gå på. Fast det får vi ju se... Spännande, det e inte först den 31:a men ändå.

Nu ska vi till Bvc och diskutera barnsjukdomar. Kul kul! Kram på er

1 kommentar:

  1. Ge gröt eller välling en stund innan han somnar för natten. Tilda får oftast gröt (ibland välling) vid 20-snåret och nån timme senare får hon snutta nån minut tills hon somnar. Det står hon sig på hela natten.
    Angående maten så skulle jag nog lägga ner det söta nån vecka. Alternativt att det bjuds som efterrätt, men då måste större delen av den vanliga maten ner först! :) Men vägrar han så låt honom göra det. Låt honom äta frukt och gröt nån vecka och försök sedan med maten igen. De glömmer fort...! ;)

    SvaraRadera