onsdag 19 maj 2010

Bilbarnstolsdjungeln


Många suckar och stönar bara man nämner att det börjar bli dax att kolla ut en barnvagn. Tycker det är svårt och jobbigt med alla olika varianter och modeller där finns. Jag ÄLSKADE det! Trycka och klämma, rycka och dra, putta och svänga, lyfta och fälla ihop. Blir ärligt avundsjuk på alla mina vänner som nu är i den veckan man börjar kolla. Nu har jag min vagn som jag älskar och skulle inte vilja ha någon annan. Så den känslan trodde jag inte jag skulle få känna igen på länge MEN nu ikväll var den här igen. Denna gång var det bilbarnstolen som fick det att pirra i magen på mig. Denna underbara känsla! Nu sitter vi här i bilen med med plutt som verka tycka om stolen för han grät inte och somnade ganska på en gång. Imorgon ska det köras in till Malmö så vi får se då om den gillades. Jag gillar den och det är ju huvudsaken. ;)

4 kommentarer:

  1. Hm... är det en Britax HiWay? Vi funderar just nu på vilken modell vi ska välja, tycker det känns jättesvårt. Det lutar nog åt HiWay eller Maxi Cosis modell Mobi, som ju går att ändra lutning på under färd. (Vet dock inte om det känns nödvändigt egentligen??)
    Tror att vi får försöka ta oss iväg nu i helgen och kolla på alternativen så att man får se dem "live" innan man bestämmer sig. Tilda behöver ju en ny stol typ igår... :/

    SvaraRadera
  2. Japp det e en HiWay. Den föll oss mest i smaken. Tittade oxå på en lutningsbar men jag tror att det bara är "nödvändigt" några månader till om ens det. Det behövde Gordon med så hade dom ganska bra erbjudande på babyproffsen så vi slog till... Lycka till!

    SvaraRadera