tisdag 25 maj 2010

Välling

Vill börja med att säga att det går bättre med maten nu. Idag tex åt han en halv burk utan problem. Vill inte riktigt ropa hej än men jag håller tummarna. Nu har vi ett annat problem eller vad man ska säga. Vällingen! Eftersom Gordon har svårt att få ro på natten och gärna vaknar flera gånger för att äta/snutta så då tyckte vår bvc-tant att vi skulle testa med välling. Helst vid nattmålet vilket är vid 22 här. Det har vi gjort. Första gången gick det ner utan problem. Det var i onsdags. Varje dag sen dess har han vägrat och bara blivit arg och ledsen. Inte ens en liten skvätt går ner. Så fort han känner vällingen börjar han gråta. Har testat massa olika flaskor ifall det skulle spela någon roll. Vad använder ni för välling och hur har det gått för er? Tycker ni jag ska vänta ett tag och testa igen senare eller ska jag fort? Även om jag gör den minsta mängden blir det ju rätt dyrt i längden att hålla på att kasta så här. :-S

3 kommentarer:

  1. Testa att låta bli välling några dagar - de glömmer fort! :P
    Annars kan ni ju köra med gröt innan läggning, det funkar för oss.

    SvaraRadera
  2. Men då är han ingen vällingbebis:-) Viggo var vällingmonster och Sigge dricker en dl någon enstaka gång. Hoppa vällingen om han inte vill ha. Tror inte att det är av hunger han vaknar, det brukar det inte va även om många barn blir tröstade av flaskan (min Viggo var sån) Kram Mia

    SvaraRadera
  3. igår åt han!!! Jippi!!!!!!! =) kramar

    SvaraRadera